Klik op de foto voor de ware grootte

Dag 1   18/9

Om 9.45 uur vertrokken, bijna op schema. Stefan kwam nog even langs toen we op het punt stonden te vertrekken.

Deze trip stond al even op ons lijstje en om het zekere voor het onzekere te nemen had ik gereserveerd, iets wat we normaal niet doen.

Veel verkeer onderweg, het was dan ook al 13.45uur toen we er waren, met een kleine tussenstop natuurlijk...

Terwijl Eddy de gebruikelijke klusjes deed zat ik van het zonnetje te genieten, zalig was dat, zo heerlijk dat ik weg droomde...

We besloten te gaan wandelen, richting Menenpoort, op verkenning voor de "Last Post" die ik zeker niet wilde missen.

De wandeling ernaartoe was genieten, van het mooie weer, de omgeving, van Eddy en niet te vergeten van Lúndi. Het was gewoon perfect.

Dag 2 19/9

Ik mocht kiezen wat we zouden doen, het was mijn verjaardag. Het werd een treinritje door Ieper in de voormiddag, opstappen aan de Lakenhal, op de Grote Markt waar ook de zaterdagmarkt plaatsvond.

Namiddag een mooie fietsroute gedaan in en rond Ieper, het weer was weer optimaal.

De route ging wel over vele kleine straatjes waar of en toe een auto of tractor reed, soms wel met een vrij hoge snelheid.

Typerend voor de route is dat men langs vele kleine en grotere kerkoven fietste waar vele van de gesneuvelde soldaten hun laatste rustplaats hebben...

Na het fietsen iets lekkers gaan drinken, het was tenslotte mijn dagje.

Dag 3 20/9

In de voormiddag naar het centrum gewandeld door het park. De weergoden waren ons nog heel gunstig gezind

Namiddag de vredesroute gedaan, er was zoveel te zien...

Toen wist ik waarom de naam "Flanders Field", zoveel gesneuvelde in de velden in in de bossen...om stil bij te staan...

En 's avonds 1 uur voor aanvang (20 uur stipt) gaan posten voor "The Last Post", ik heb het gefilmd voor onze Engelse groep maar ik kan het hier, tot mijn spijt niet plaatsen...

Iedereen netjes op de stippen, muisstil en zoals vooraf  meegedeeld geen applaus...

Dag 4 21/9

Tijd om naar huis te gaan. Het was een super trip, een van de betere.

Fijne camperplaats, op 800m van de Menenpoort en het centrum.

Wij hadden geluk, plaats nr. 13, met grasstrokje ernaast

15€ all-inn, 16A stroom

Propere ietwat verouderde sanitairblok.

Op werkdagen wel best veel lawaai van het aanpalende bedrijf.

Best reserveren, voor 5€ meer 1 toeristenplaats, meer ruimte met altijd een grasstrook ernaast.