23-08-2019

Bestemming Lemmer Friesland. Als er plaats is, anders reden we verder tot we iets tegenkomen dat ons bevalt en waar plaats is.

De 2 cp waren beiden volzet/volgeboekt.

De 1ste, cp aan de "Jachthaven Binnen" vonden wij toch niet zo leuk, heel dicht op elkaar.

De 2de, cp "Jachthaven Tacozijl" zag er heel goed uit maar geen plaats, de lege plekken waren gereserveerd.

De eerst volgende cp met plaats was in Sloten, ook aan een jachthaven, "De Lemsterpoort".

Aan het water zelf was geen plaats op dat ogenblik, een vriendelijke Nederlander zei ons dat er nog een kleine camping was aan dezelfde prijs.

Hijzelf zou die avond of de volgende morgen op de kleine camping gaan staan maar hij had gezien dat wij zo graag aan het water zouden staan dat hij eerder vertrok, dan konden wij zijn plaats innemen, hoe vriendelijk kunnen mensen toch zijn.

Eerst voor 1 nacht geboekt, we wisten nog niet of de omgeving ons zou bevallen en of het aangenaam was om te fietsen.

Na ons geïnstalleerd te hebben, gingen we op verkenning uit en we waren meteen verkocht van het klein historisch stadje met zijn oude huisje en sloten, druk bevaren door allerhanden bootjes.

Een kleine stoet met mensen gekleed in middeleeuwse klederdracht trok door de straatjes richting de molen, daar werd het kanon afgeschoten.

Die avond vierde de bevolking het einde van het toeristisch seizoen door op straat houtkorven en langs de gracht fakkels aan te steken, wat een heel romantisch beeld gaf, ook de bruggetjes waren verlicht.

De volgende dag eerst een wandeling gemaakt in de buurt.

Na de middag zijn we naar Lemmer gefietst. Heen en terug z'n 23 km.

Onderweg halte gehouden aan een klein strandje waar er een plek voorzien was voor honden. En natuurlijk, een terrasje kon niet ontbreken.

Wij hadden intussen enkele fietsroute bekeken en besloten om te blijven tot dinsdag in de namiddag.

Zondag hadden we de fietsroute rond het meer gedaan . 26 km, maar van het meer was er niet veel te zien, echt agrarisch gebied wat ook zijn charmes heeft. Een spijtige zaak: geen terrasjes tegengekomen. Goed dat we ons natje bijhadden voor mens en dier. ;-)

Maandag hetzelfde scenario, eerst wandelen en in de namiddag fietsen. +/- 25 km.

De 2 foto's zijn in Balk genomen.

Dinsdag nog een wandeling langs de boten , even nagenieten en naar huis.

Prijs per nacht: 11€ zonder stroom - 13.50 met Stroom. De havenmeester komt innen tussen 18 en 19 uur.

Douche met 1€ munt, grijs water lozen boven een rioolputje, wasmachine en droogkast met munt te verkrijgen bij de havenmeester