Wij trokken er voor een  5-tal dagen eropuit. Het doel: Volendam en het schiereiland Marken in Noord-Holland.

Op aanraden van Adam, een van onze buren zijn we eerst naar Giethoorn geweest, Ik had er vaag iets van gehoord maar kende het niet.

Het wordt ook wel het Venetïe van het noorden genoemd. Veel waterstraatjes en een groot meer.

Ik had mijn huiswerk gemaakt en wist ondertussen dat Giethoorn in de provincie Overijsel ligt dat er meerdere cp zijn.

Daar aangekomen zijn we eerst eens poolshoogte gaan nemen bij de cp's. Twee zagen er netjes uit, eentje was volzet en eentje was geïmproviseerd en een beetje rommelig.

We wilde toch eerst eens dichter bij het dorp gaan kijken, het lag wel op wandelafstand maar wij moeten ook rekening houden met onze bejaarde viervoeter.

Kort aan het dorp geparkeerd een eens gaan kijken en inderdaad, heel mooi.

Maar een cp was er niet aan deze kant van de rivier. Terug ingestapt om terug naar de andere kant te gaan, kwamen we op een kruising en gewoon eens die richting gaan kijken en we hadden geluk.

Op een terrein van een restaurant/boorverhuur uitbater mochten campers gratis blijven staan en overnachten. Er was wel geen services aanwezig maar wij kunnen er een paar dagen zonder.

De eigenaar was tevreden als men daar eens een koffie ging drinken of een kleinigheid gingen eten.

Na ons geïnstalleerd te hebben trokken wij naar het dorp.

Na een korte wandeling besloten wij een boottochtje te maken door het dorp.

De 2de dag na het ontbijt een lange wandeling gemaakt, deze keer meer in de richting van het natuurgebied, het infokantoor en terras.

Ondertussen nog kennis gemaakt met een symphatiek koppel uit Frankrijk en ze gingen bij ons komen staan. Gezellig.

Na de middag weer op pad met de nodige haltes om de dorst te lessen...

Ondertussen waren er Spanjaarden bijgekomen, van Barcelona.

's Avonds gezellig buiten met de buren samen gezeten met een lekker glaasje wijn en camperervaringen uitgewisseld.

Op dag 3 besloten we naar het meer te wandelen en een museum te bezoeken om daarna verder te reizen naar Marken, een schiereiland in Noord-Holland.

Raar maar waar, het water is er nergens dieper dan 1 meter.

Het museum, De oude aarde, is de moeite om te bezoeken als je van edelstenen en mineralen houdt en dat is een beetje Eddy zijne dada...

De 3de foto is van een gedeelte van een krokodillenfossiel,

Nog even iets gedronken, terug naar de mobi, ingeladen, afscheid genomen van onze Spaanse en Franse buren en vertrokken naar Marken.

Marken is dus een klein schiereiland, ons werd verteld dat het heel mooi is maar wij bleven en beetje op onze honger zitten, wij vonden het sterk overtrokken...

Wij konden daar niet overnachten, ons bezoek was dus maar kort.

Dan maar verder naar Volendam.

Daar zijn wij op de cp Marina gaan staan, een mooie locatie aan de haven, op een paar stappen van een klein strandje, met de nodige accomedatie, water, stroom, lozen van grijs water en chemisch wc maar zonder wifi, douche en wc's. Ik vond het nogal prijzig, 20€ per nacht. Voor die prijs mag het wel het hele pakket zijn.

Het weer was nog altijd erg warm.

Er was ook een hondenstrandje, fijne afkoeling voor onze viervoeters want ze hadden het ook warm...

Natuurlijk waren wij nog op verkenning gegaan, maar niet lang want de vermoeidheid had toegeslagen.

De 4de dag waren we met de fiets naar Volendam dorp gegaan, Lúndi fijn in de doggycar...

Die avond had het geregend, wat een heerlijke afkoeling was.

De 5de dag, de fiets op en naar Edam, de kaasstad.

Daar zijn wij enkele uren gebleven, het is een mooie plek om te wandelen...met zijn ophaalbruggetjes voor de huizen, zijn typische huisjes, zijn waterweggetjes en vriendelijke inwoners waarvan eentje spontaan een bakje met water neerzette voor Lúndi...

Na deze fijne uitstap trokken wij huiswaarts, de volgenden avond was er het verjaardagsfeestje van Debbie, onze oudste dochter..