5/7 - 8 - 2017 Langs de Moezel

Zaterdag Dag 1

’s Morgens na overleg dan toch besloten om naar de Moezel in Duitsland te gaan.
Het regende pijpenstelen thuis maar weeronline gaf voor zaterdag 1 druppel regen aan in Cochem en omstreken en voor zondag en maandag droog en zonnig weer.

Watertank vol laten lopen, frigo en diepvriesje gevuld en de nodige benodigheden ingetast.

Het grappige was dat Lúndi niet mee wou, hij kwam de deur niet uit en zette zich gewoon in de deuropening naast Kristel neer…
Had hij even pech want hij moest mee.

Wij hadden geopteerd voor Wintrich, maar dat was het uiteindelijk niet geworden.

Onderweg gestopt op een parking om Lúndi zijn behoefte te laten doen en een hapje te eten.
De regen hadden wij achter ons gelaten en door de donkere wolken kwam zelfs de zon even piepen.

Rond 15.30 waren wij in Cochem en besloten wij hier maandag wat rond te lopen en nu langzaam naast de Moezel richting Wintrich te rijden.
Onderweg verschillende mooie dorpjes doorgereden die we nog kenden van onze motoritten.

Het was intussen al vrij laat en we hadden geen zin om nog 50 km te rijden naar Wintrich en keken in Ediger-Eller uit naar een plaats om te overnachten, het leek ons een mooi stadje maar de beide camperplaatsen waren volzet, evenals in St-Aldegund, geen plaats meer.
Dan maar doorgereden naar Traben-Trarbach…ook volzet.
Intussen wel genoten van de prachtige uitzichten onderweg maar Eddy wilde toch graag stoppen.
Onze gids “Facile en route” erbij gehaald en het leek ons het beste om terug te rijden naar Enkirch.
En ja, daar was plaats. Een grote camperplaats voor 200 mobielhomes, aan de Moezel en het stadje aan de andere kant.

Wohnmobielstellplatz Enkirch, Prijs: 7 euro voor 24 uur.

Open van 1-4 tot 1-11    24 uur op 24
Stroom en water tegen betaling, chemisch toilet en grijswater lozen was gratis
Douche 1 euro, met munten te verkrijgen aan het infokantoor waar zich ook de douches en wc bevonden

Daar bleven wij 2 nachten.

Daar zag je werkelijk van alle soorten mobielhomes, hele kleine tot mega grote, de ene al luxueuzere dan de andere, en bij sommige dachten we ”amai, daar kunnen ze in dansen” of “hoe kunnen ze daarin nog bewegen”, zo klein…
Vele hadden nog een aanhangwagen achter de mh met een smartje erop of motoren, en dat stak Eddy wel de ogen uit…

De bakker kwam om 8 uur langs en de ijsman ’s avonds.

Voor ons was die camperplaats veel te groot en te druk.
Er was ook geen structuur, iedereen zette zich waar hij wou en hoe hij wou, kriskras door elkaar, nogal chaotisch allemaal...
Wij houden meer van het kleinschalige en gemoedelijke.
En zeker niet aangeraden om er met kinderen te staan, heel weinig in de buurt om ze te entertainen.

Toen we geïnstalleerd waren, tafeltje en stoelen buiten, want ondertussen scheen het zonnetje al een beetje meer, ging ik voor de inwendige zorgen terwijl Eddy een ommetje maakte met Lúndi langs de Moezel.

Toen was het tijd om het stadje te verkennen...

Een mooi, oud romantisch stadje.

Maar zo leeg, geen mensen op straat, alles dicht. Welgeteld 1 terras open en daar waren we na 10 min de enige gasten en het was nog geen 22.00 uur.

Dan maar terug naar de camper gewandeld en nog wat tv gekeken en een glaasje wijn gedronken voor het slapen aan.

Zondag Dag 2

's Morgens na het ontbijt een wandeling gemaakt op het terrein zelf. Onze ogen goed de kost gegeven.

Onze camper stond heel vooraan, dicht bij het pleintje waar het infokantoor zich bevind. Daar speelde een accordeonist vrolijke typische Duitse nummers, fijne achtergrond muziek terwijl we aten.

Na de middag een lange wandeling gemaakt langs de Moezel en van de mooie plekjes genoten.

Nadien terug het stadje in en doorgewandeld naar de wijnvelden.
En natuurlijk hoort daar weer een drankje bij achteraf...

Die wijn was zo lekker...Wij kregen de naam en adres van de wijnboer en besloten om de dag nadien enkele flessen te gaan kopen.

Terug in de camper vonden we dat de waterpomp zo raar deed. Ze bleef pompen terwijl niemand water nam.
Eerst dachten wij dat de watertank leeg was en dat ze daarom bleef pompen, 20L erbij gedaan, maar helaas het probleem was niet opgelost.
Tja, toen wist Eddy al wat hem dinsdag, als we thuis waren, te doen stond.
Het kon evengoed de pret niet drukken...

Maandag Dag 3

Na het ontbijt waren wij de wijnboer gaan opzoeken en hadden we 12 flessen van die heerlijke wijn gekocht.

Terug aan de camper hadden we een tijdje zalig niets gedaan, lekker in het zonnetje gezeten en na het middagmaal alles terug ingeladen en vertrokken richting Cochem om daar nog wat rond te lopen voor we naar huis reden.

Het was weer een geslaagd weekend...